Menu

Hjælp

Netbank

Søg

Her kan du gøre indsigelse, hvis den modtagne vare/ydelse ikke svarer til købsnotaen/fakturaen eller at varen er defekt ved modtagelsen.

Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen (ved kopivarer er det dog ikke et krav). Du skal ligeledes kunne dokumentere, hvornår forretningen har fået tilsendt den returnerede vare.

Vare eller service var defekt eller levede ikke op til beskrivelsen. Indsigelse kan tidligst foretages efter 15 dage efter denne returnering. Indsigelse skal foretages inden 8 uger fra varens modtagelse – eller modtagelse af besked om, at varen er tilbageholdt som kopivare.

Specielt ved kopivarer

Der er ikke krav om, at du skal kontakte forretningen inden indsigelse, hvis er tale om en kopivarer. Men der kræves dokumentation, der påviser, at der er tale om en kopivare fra en officiel forretning, lokale toldmyndigheder, eller i henhold til en vurdering foretaget af rettighedshaver. Hvis du har modtaget en kopivare, skal den ikke nødvendigvis returneres før du kan gøre indsigelse. Men du skal kunne redegøre for, hvor varen befinder sig.

Før du går igang skal du have følgende klar

  • Ordrebekræftelse eller detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance). Se ovenfor ved eventuelle kopivarer
  • Datoer for modtagelse og evt. returnering af varen

Sådan gør du

Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.