Cxense Display

Gør DJS.dk personlig
med "MIT DJS"!

Læs mere eller se funktionen her
X

Dankort

 

Problem

EksempelMulighed for tilbageførsel
Forretningen har trukket et højere beløb, end jeg har godkendt. Den telefon, jeg bestilte, kostede 488 kr., men forretningen har trukket 599 kr. Du kan få tilbageført differencen mellem det aftalte beløb og det hævede beløb via dit pengeinstitut, hvis du kan dokumentere, at der er trukket et højere beløb, end du har godkendt. Dokumentationen kan fx være en faktura, der viser det korrekte beløb.

Jeg har udnyttet en aftalt eller lovbestemt fortrydelsesret og givet forretningen besked, før varen er blevet leveret.

Jeg bestilte en bog over internettet, men har fortrudt købet og har derfor afbestilt varen, inden den er blevet leveret. Du kan få tilbageført kortbetalingen via dit pengeinstitut under forudsætning af, at du kan dokumentere, at du har givet forretningen besked.

Den bestilte vare er leveret, men jeg har fortrudt mit køb.

Jeg bestilte en bog over internettet, men har fortrudt mit køb efter varen er leveret. Bemærk, at hvis varen er leveret og du efterfølgende fortryder dit køb, kan du ikke få tilbageført beløbet via dit pengeinstitut.
Jeg har ikke fået den bestilte vare/tjenesteydelse leveret. Jeg har aldrig modtaget noget fra sælger. Du kan få tilbageført betalingen via dit pengeinstitut, hvis varen ikke leveres.
Den leverede vare er mangelfuld, defekt eller ikke som beskrevet. Den vare jeg har modtaget, svarer ikke til den vare jeg har bestilt. F.eks., er skoene str. 38, men jeg bestilte str. 40.

Du kan ikke få tilbageført betalingen via dit pengeinstitut. Du skal selv løse problemet med forretningen.

Bemærk, at hvis du modtager noget helt andet, end det du har bestilt – f.eks. hvis du har bestilt et par sko, men har fået en kjole – er det at betragte som ikke-levering og du kan få tilbageført betalingen via dit pengeinstitut.

Forretningen som jeg har handlet med er gået konkurs.

1) Den vare som jeg har bestilt og betalt kan ikke leveres, da forretningen er gået konkurs.

2) Den flybillet som jeg bestilte og forudbetalte kan jeg ikke bruge, da flyselskabet er gået konkurs. 

3) Jeg har aftalt med forretningen at forudbetale halvdelen af en bordplade, der skal tilrettes. Nu er forretningen gået konkurs, inden jeg har fået den tilrettede bordplade.

1) Hvis du ikke har aftalt forudbetaling, eller der ikke er branchekutyme for forudbetaling, kan du få tilbageført betalingen via dit pengeinstitut, hvis der ikke sker levering på grund af konkurs.

2) Hvis der er en branchekutyme om forudbetaling (f.eks. flyrejser og koncerter), kan du ikke få betalingen tilbageført via dit pengeinstitut. Du skal rette henvendelse til kurator i konkursboet. Dette gælder, uanset om du har købt billetten hos en formidler eller direkte hos flyselskabet.

3) Da du har aftalt forudbetaling med forretningen, kan du ikke få betalingen tilbageført via dit pengeinstitut. Du skal rette henvendelse til kurator i konkursboet.

Den Jyske Sparekasse A/S Borgergade 3
7200 Grindsted
Tlf. +45 76 72 09 99

djs@djs.dk
CVR nr. 39178443
Swift: JYSPDK2G Find din rådgiver her
Kort om os

At være nærværende forpligter på mange måder. Det handler først og fremmest om mennesker. Om den personlige kontakt mellem dig som kunde og os som din rådgiver.


Den lovbestemte tilsynsmyndighed er Finanstilsynet
Redegørelser fra Finanstilsynet


Cookie- og privatlivspolitik

Rådgiver Filial
 

Feedback

Støder du på fejl, eller fandt du ikke det, du kom efter, så giv os et tip!

Feedback

Har du idéer til, hvordan hjemmesiden kan blive bedre, så skriv en kommentar her på hjemmesiden.

Ønsker du at som din rådgiver i ”MIT DJS”?