Nyt bestyrelsesmedlem

Grindsted, den 19. marts 2018

Den Jyske Sparekasse styrker bestyrelsens kompetencer med nyt bestyrelsesmedlem

Ved valg til sparekassens bestyrelse på det ordinære repræsentantskabsmøde den 15. marts 2018, blev direktør Niels Fessel valgt ind i bestyrelsen. Han afløser bestyrelsesmedlem Knud-Ove Hansen, som udtræder af bestyrelsen.

Det er en erfaren person inden for den finansielle sektor, der nu er indtrådt i Den Jyske Sparekasses bestyrelse. Niels Fessel har blandt andet været bankdirektør i Forstædernes Bank i en lang årrække og produktionsdirektør i Nykredit fra 2009 frem til 2017. Det seneste år har han været direktør i sin egen virksomhed TM Development.

Samtidig har Niels Fessel blandt andet været næstformand i bestyrelsen for Sparinvest Holding og Letpension. Endvidere supplerede han i 2017 sin bestyrelseserfaring med en målrettet uddannelse inden for bestyrelsesarbejde.

”Den Jyske Sparekasse er inde i en proces, hvor vi arbejder med at styrke bestyrelsens kompetencer. Både i forhold til sparekassens fremtid som børsnoteret pengeinstitut og i forhold til de kompetencemæssige krav til pengeinstitutter, der til stadighed skærpes. Vi er glade for at byde Niels Fessel velkommen i bestyrelsen – og vi ser frem til et godt og udbytterigt samarbejde med ham”, udtaler bestyrelsesformand Sejer Mortensen.

Den Jyske Sparekasse A/S Borgergade 3