Ny næstformand i Den Jyske Sparekasses bestyrelse

Grindsted, den 10. januar 2018

Ny næstformand i Den Jyske Sparekasses bestyrelse

Pr. 1. januar 2018 er økonomidirektør Stine Aare Jensen blevet ny næstformand i Den Jyske Sparekasses bestyrelse. Stine Aare Jensen har været medlem af bestyrelsen siden 2015 og afløser advokat Bjarne L. Petersen, der fortsætter som bestyrelsesmedlem.

Skiftet på næstformandsposten sker på baggrund af bestyrelsens ønske om at sikre både kontinuitet og udvikling i formandsskabet. For at være uafhængig i henhold til anbefalingerne for god selskabsledelse må et bestyrelsesmedlem ikke have siddet i bestyrelsen i mere end 12 år. Da bestyrelsesformand Sejer Mortensen har været medlem af bestyrelsen siden 2005 og Bjarne L. Petersen siden 2006, har bestyrelsen valgt, at det er tiden til, at der kommer nye kræfter ind i formandsskabet.

”I bestyrelsen vil vi gerne sikre, at der ikke pludselig sker en udskiftning på både formandsposten og næstformandsposten inden for kort tid, så vi mister erfaringen i formandsskabet. Derudover besidder Stine Aare Jensen en dyb regnskabsmæssig indsigt, som er vigtig i forbindelse med sparekassens børsmodningsproces og fremtid som børsnoteret sparekasse. Vi er glade for, at Bjarne L. Petersen fortsat er medlem af bestyrelsen, da vi ønsker at fastholde de juridiske kompetencer”, udtaler bestyrelsesformand Sejer Mortensen.

Bestyrelsen i Den Jyske Sparekasse består fortsat af 6 repræsentantskabsvalgte medlemmer og 3 medarbejdervalgte medlemmer.