Den Jyske Sparekasse udvider direktionen

Grindsted, den 29. juni 2017

Den Jyske Sparekasse udvider direktionen

Sparekassens nuværende erhvervsdirektør Torben Sørensen bliver medlem af Den Jyske Sparekasses direktion, der herefter vil bestå af adm. direktør Claus E. Petersen og direktør Torben Sørensen.

Udnævnelsen sker i forlængelse af bestyrelsens ønske om at styrke direktionen med særligt henblik på den foranstående børsintroduktion.

Torben Sørensen blev ansat i Den Jyske Sparekasse ultimo 2012, hvor han startede som erhvervskundechef og souschef i storkundeafdelingen på hovedkontoret. Sommeren 2014 blev Torben Sørensen udnævnt til erhvervsdirektør med ansvaret for storkundeafdelingen og sparekassens to landbrugscentre i Skals og Sdr. Omme. Ansvarsområder han fastholder i forbindelse med indtrædelsen i direktionen. Torben Sørensen får endvidere ansvaret for sparekassens Finansafdeling herunder ansvaret for børsmodningsprocessen og børsintroduktionen.

De øvrige ansvarsområder i sparekassen vil referere til adm. direktør Claus E. Petersen.
”Jeg glæder mig til det fortsatte samarbejde og føler mig overbevist om, at hele processen i forbindelse med at sparekassen skal på børsen, er i trygge hænder hos Torben Sørensen. Torben er meget struktureret og har kompetencerne og evnen til at overskue komplicerede sager - og det er egenskaber, der alle er afgørende for at kunne løfte det foranstående store arbejde, der ligger i at styre en børsintroduktion”, udtaler adm. direktør Claus E. Petersen.

”Opgaven med sparekassens kommende børsintroduktion er både udfordrende og meget spændende. Det er en afgørende periode for sparekassen og en meget betydningsfuld opgave på et vigtigt tidspunkt i sparekassens udvikling. Jeg er ikke i tvivl om, at bestyrelsens beslutning om, at sparekassen skal lade sig børsnotere, er den rigtige.  Jeg er sikker på, at fremtiden vil vise os, at det var den rette beslutning”, slutter Claus E. Petersen.

Udnævnelsen træder i kraft den 1. juli 2017.

Spørgsmål til nærværende pressemeddelelse kan stiles til bestyrelsesformand Sejer Mortensen.

Den Jyske Sparekasse Borgergade 3